כללית:מקבלים יותר,מתלוננים פחות

    חיים כץ No Comments on כללית:מקבלים יותר,מתלוננים פחות

    מטופלים מרוצים, פחות תלונות • מטופלים בבית החולים של כללית ברחבי הארץ מביעים שביעות רצון, כללית • סקר שביעות רצון כללית

    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי נתוני משרד הבריאות

    לקוחות כללית לעומת קופות אחרות מקבלים יותר מתלוננים פחות והכי מרוצים

    בחודש האחרון פורסמו על ידי משרד הבריאות 3 דוחות חשובים, הדוחות השונים עוסקים במספר התלונות שהוגשו על ידי אזרחים נגד קופות החולים, נתונים כספיים של תוכניות השב"ן ודוח שעסק בחווית המטופל המוענקים על ידי בתי החולים.

    תלונות – כללית עם הכי פחות תלונות מוצדקות

    לתחושת האמון ותחושת הביטחון שחשים לקוחות 'כללית' מצטרף גם דו"ח נציבת קבילות הציבור של משרד הבריאות ממנו עולה כי 'כללית' היא הקופה בעלת השיעור היחסי הנמוך ביותר של קבילות שנמצאו מוצדקות.

    ממצאי הדו"ח מלמדים על איכות הטיפול והשירות המיטביים ש'כללית' מעניקה ללקוחותיה וכי הם מממשים את זכויותיהם. הדו"ח שחולק למספר נושאים עסק בפניות הנוגעות לזכאות על פי סל השירותים הציבורי, בחירת נותן שירותים, טיפול מנהלי, שירותי בריאות נוספים (שב"ן)  ורפואת חירום.

    מהדו"ח עלה הנתון המרשים ביותר כי  למרות ש'כללית', משמשת כארגון הבריאות הגדול בישראל ובין ארגוני הבריאות הגדולים בעולם, מספר התלונות המוצדקות הוא הנמוך ביותר מבין קופות החולים השונות, שקטנות ממנה בהרבה.

    תוכניות שב"ן – כללית מחזירה למבוטחיה הכי הרבה כסף

    הדו"ח קובע כי תוכניות השב"ן (ביטוחים משלימים) של 'כללית' מובילות בתחומן וכי לקוחות 'כללית מושלם' ו'כללית פלטינום' נהנים מההחזרים הגבוהים ביותר מבין כל קופות החולים וכי הם ממשמשים את זכויותיהם בשיעורים גבוהים.

    הדו"ח בחן נתונים כמותיים וכספיים של תוכניות השב"ן,  בכל קופות החולים, ומציג את הכיסויים המבוקשים ואת גובה ההחזרים למבוטחים.

    מהדו"ח עולה בשורה חד משמעית ללקוחות השב"ן של 'כללית' אשר נהנים מתוכניות עם כיסויים רחבים וההחזרים הגבוהים ביותר: על כל 1 ₪ שמשקיע המבוטח הוא  נהנה מהחזר של 90 אג' בתכנית "כללית מושלם" ומהחזר בגובה  79 אג'  בתוכנית "כללית פלטינום".

    עוד עולה מהדו"ח כי לקוח בתוכנית השב"ן של 'כללית' נהנה מהחזר ממוצע בגובה של 581 ₪, המשקף שיפור של 2% בהשוואה לאשתקד.

    סקר בתי חולים – כללית בראש רשימת הדירוג

    הדו"ח הבודק את חוויית המטופל ושביעות הרצון מהטיפול והשירות הניתן בבתי חולים כללים, מצא שבתי חולים של 'כללית' ממשיכים להוביל בסקר הלאומי של משרד הבריאות.

    מתוצאות הסקר עולה כי בתי החולים של 'כללית' בראש רשימת הדירוג: בתי החולים בילינסון, כרמל והשרון מובילים בראש הדירוג עם ממוצע של 81%, מרכז רפואי 'העמק' מדורג במקום השני עם ממוצע של 80% ובהמשך גם המרכזים הרפואיים  'מאיר' אשר הגיע בדירוג הסופי לתוצאה של 79% והמרכז הרפואי 'סורוקה' שדורג עם תוצאה של 77%.

    הסקר נערך זו השנה השנייה ברציפות, ונדגמו במסגרתו 23 בתי חולים כללים. בכלבית חולים נסקרו 500 מטופלים אשר השיבו לשאלות הנוגעות לשביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על בית החולים, יחס הצוותים המטופלים, מתן מידע והסברים בצורה בהירה, יעילות, רצף הטיפול בתחנות השונות, סביבה ותנאים פיזיים.

    לכללית 14 בתי חולים הפרוסים מצפון לדרום ומעניקים שירות רפואי איכותי לכלל תושבי ישראל, בתי החולים מצטרפים למכלול שירותי הרפואה המוענקים על ידי כללית בפריסה ארצית רחבה ונוחה ומהווים עוגן רפואי הכרחי לכלל תושבי מדינת ישראל.



    0 תגובות